Monday, March 11, 2013

BIRTHDAY PARTY AT KFC

Ceritanya aku kali ni adalah pasal busday party anak dara aku yang ke 9 di kfc Carefour Ampang, pada 23 December 2012. ni kire advance busday party lah.. coz pada tarikh 27 Dcember.. bnyk kekangan untuk aku laksanakan party tuh..... Acctually kami memang dah lama plan untuk nak buat satu busday party yang happening untuk si Princess nih.. So dengan itu akulah  yang akan dilantik jadi birthday party planner ni secara rasmi... hehehe... biasalah.. Mummy lah yg akan plan everything.. but papa plak yg akan kuarkan dana jer...( itu dah wajib)..keceng..keceng !! duit papa...
kejap jer dah 9 taun....
Memula papa suggest nak buat kat Mc D Pandan Mewah... so mummy pon mulakan research... klik sana... klik sini... pakai pakcik google lah..... and the next step.. pergi survey pakages2 yang ade termasuk la kat Mc D.. korang nak tau pasal pakej tu klik kat link ni pakages Mc D . Okeh..!! dah abis khatam pasal pakej Mc D.. tetiba teringat pulak nak compare ngan KFC.. so klik2 kat google lagi.. and pakej  die klik  kat sini yer..KFC birthday pakages... Tapi aku  pegi jugak lah survey kat KFC Carefour Ampang... hasilnya... we decide buat kat KFC lah. bukan apa.. kat Mc D pakej die pon ok.. cuma pilihan makanan tu... kbnyakkan burger jer... so.. kalau kat KFC boleh ambik pakej yang ade ayam banyak sikit.. memandangkan guest kami semuanya orang dewasa yang akan bwk kanak2.. so pilihan menu.. mestilah yang kena jugak kan dengan orang dewasa... lagipon lokasi KFC tu lagi mudah nak cari  and parking pon senang..


Acctually En Hubby memang nak sangat buat kat luar ni.. bukan apa... senang.. last time buat kat umah... die kesian tgk wifenyer.. kena prepare everything... dari decoration, card, makanan, goddies.. n semualah... kalau kat KFC ni everything mereka yg prepare kan... kite just kuar duit jer... tapi kalau nak compare buat kat rumah.. aku rase kat kfc ni lagi bnyk cut cost and plus less energy.....

decoration n goddies by KFC

Makanan.. mengikut pakej yang diambil.. cuci tangan jer... x penat...

sesi memakai baju tema..
Opss.. lupa nak story pasal t-shirt tema.. Untuk party kali ni..tema yang aku pilih ialah.. warna merah.. Tshirt untuk kids only... ibu-ibu bapak-bapak.. kena beli sendiri...hehehe... Tshirt tuh aku beli dr beberapa pasaraya yang menjual pakaian murah... kbanyakkannya kat Kedai Borong Sakan...merata lah aku pergi.. kat Kuantan, kat Jengka, kat Maran, kat Hulu Langat.. eh.. tapi xde la aku pergi ke semua tempat tu semata2 nak beli tshirt ni... kebetulan aku balik kg.. pergi kenduri... sambil2 tu singgah lah.. Acctually aku ni jenis yang kalau nak buat sesuatu aku suka plan dari awal.. so takde la kelam kabut.. t-shirt2 ni aku beli sikit2 dulu... sikit2 lama2 jadi bukit kan..?? tp yang bestnyer.. lepas jer abis party ni.. aku menang lucky draw contest Washing Machine gara2 memborong t-shirt ni kat daerah kelahiran aku.. Jerantut... Alhamdullilah... rezeki weh...
Ni aku nak perkenal kan antara orang2 kuat aku dalam party aku kali ni... yg peace.. tu adik2 kesayangan aku..kalau xde d.org letih gak la aku Semua preparation untuk party ni.. d. orang la yang banyak back up...tak kurang jugak yang tengah tersengih mcm nak wat iklan colget tuh... anak sedare en Hubby .. Jiah..

 
yang pakai baju itam tengah pegang kamera tu kawan En Hubby merangkap Cameraman pada hari itu... die ni mmg profesional Photographer.. kalau ade sesiapa yang berminat nak cuba sevices die boleh la riki2 pakej die dengan klik di sini ..


Gift Untuk guest plak.. aku buat folded calendar dan book mark.. Design die memang gojes n vogue2 gitu... semua ni korang boleh la teropong2 kat blog ni http://galaticosartdesign.blogspot.com/ ..

taraa!!!... Handmade Cake.. air tangan mummy.. special untuk my only princess.
Berpoloh gak lah nak menyiapkan kek special request dr busday girl... katanya nak soh mummuy buat cake princess.. seb baek la sorang jer kan...Kali ni punye Program aku rase bezz sesangat... bukan apa.. semua adik beradik dan family n kawan 2 rapat aku datang... penuh sesak la KFC party hall tuh... 


antara keluarga2 rapat yang hadir..... 

adik beradik aku yang banyak membantu menjayakan party una ni....

umi and acik yang x menang tangan membantu dari mula sampai akhir majlis..
Apa yang paling best sekali.. bestfrend aku mase zaman sekolah dulu pon sudi datang bersama keluarganya... die lah kawan baik aku dari zaman sekolah hinggalah sekarang. Even kami dah ada keluarga masing2 pon still contack lagi... dulu dialah yang banyak membantu aku masa susah dan senang aku bile aku mula2 jejakkan kaki ke KL ni.. termasuk lah Oja.. tapi Oja and family tak dapat datang......

                            
Ni plak Family angkat aku.... Hapening Family nih... sporting giler....

my BFF.
ni plak kwn2 satu tempat kerja... 
Hah.. itulah antara tetamu2 yang hadir... nak update semua kat sini be part2 lagilah jawabnyer..
rasenyer pon entry kali ni pon kena buat 2 part... bnyk lagi yang aku nak share kat sini.... 1st part ni.. aku cite yg intro2 jer dulu... nnti kat 2nd part aku cite2 plak lebih detail... okeh lah... To be Continue guys...Arios!!.......

No comments:

Post a Comment