Monday, March 18, 2013

Lum Chin Orchid Garden

kali ni aku nak bercerita pasal bunga orkid... jangan plak tergezut..!!Acctually aku ni bukan peminat bunga orkid pown... tapi saja suka2..sambil2 bole bagi tips dan enpo2 tuk sape2 yang berminat... kalau ikutkan kat umah aku memang takde langsung bunga2 bagai nih.. ala2 minah brutal la katakan..hehehe...
tapi aku saje jer nak sharing is caring ngan korang pasal satu orchid garden yang terletak di Jalan Kuchai. lama, Lum Chin Orchid Garden. Memang banyak giler orkid-orkid pelbagai jenis dan dari merata2 negara... aku cuma boleh share lokasi and gambar-gambar jelah... kalau nak tau jenis-jenis orkid atau spesis-spesis orkid ni korang try  teropong2 lah blog ni ..

ni ayahandak i yer.. (peminat tegar bunga orkid)

sebenarnya aku pergi kat kebun orkid ni pasal Ayahndak aku ni lah.. yang sebenar-benarnyanya peminat orkid... aku ni tukang tunjuk jalan jer nak kesana... Ayahandak i ni siap dah buat macam nursery orkid dah depan umah die... Orchid garden kat sini agak besar lah berbanding dengan orchid garden lain ( agak je lah..) tapi memang besar gile.. kat sini hanya orkid jer ditanam.. nak tau address, map dan contack no orchid garden tuh.. korang klik sini yer..
kat sini bermacam-macam spesis.. mak, ayah, tok, nenek orchid... anak2.. moyang2 pon ade kowt... macam2 lah... x caye meh tengok gambar kat bawah ni...
macam2 colour.. macam2 bentuk... pendek kata macam astro lah... macam2 ada..!!! tapi kat sini conform xde caj tersembunyi...
 
indahnyer.. ciptaan tuhan..

Aku nak share satu tip kalau nak pergi ke Lum Chin orchid Garden nih.... kalau korang ade GPS atau pakai PAPAGO.. korang search Happy Garden yer klu cari tak jumpa ikut address dari link yang aku bg tu.. jangan jadik cam aku mase memula nak cari jalan kesini guna PAPAGO... cari duk cari masuk  Taman Gembira x jumpa2.. last2 masuk nama jalan.. heheh rupe2nyer PAPAGO guna otak omputeh..kena masukkan   Happy Garden baru jumpa..
kawasan pembiakan... hehehe

banyak pilihan....

ade jugak yang berbau.... light jer bau wangi die...


ini lah rupenyer.... Harga semua orkid2 ni korang tanye sendiri lah kat tokey kedai tu... nyoya tu ckp macam garang... tapi sebenarnyer tak.... hehehe... mase d.org deal pasal harga aku duk merambu ambik gambar.. tu pasal aku tak tau pasal harga...
so kalau berminat boleh la pergi... kalau tak berminat.. boleh gak pergi... temankan orang yang berminat pergi... haishhh malas nak merepek panjang2... chow dulu yer...ariosss....






1 comment: