Wednesday, March 27, 2013

SENTAP DAY..!!!


saje2 nak bercerita.. entah kenapa hari ni aku rasa letih sangat... letih nak melayan perangai dan peel orang yang kadangkala sengaja atau tak sengaja nak menyakitkan hati... kat mana salah.. dan kat mana silapnya aku pon tak tau.... banyak kekurangan diri aku yang kadangkala aku sendiri tak perasan... tapi andai aku tau cara dan di izinkan Yang Maha Esa.. aku pon nak berubah.. sape yang tak nak kehidupan yang lebih baik... tapi kadangkala halangan dan cabaran yang Allah berikan pada aku mungkin satu petunjuk untuk aku berubah kearah yang lebih baik.. tapi berhadapan dengan manusia yang penuh dengan hasad dengki dalam diri buat aku rasa rimas... kadangkala aku cuba mendiamkan diri... menjauhkan diri.. bukan apa sekadar memberi ruang padanya untuk terus menexposekan diri.. even die dah dapat melangkaui aku.. namun hatinye tetap tak puas.. mungkin lihat aku jatuh tersungkur tak bangun2 lagi lebih memuaskan hatinya...

aku berdiam diri bukan bermakna aku ingin tunduk padanya.. tapi aku tak mahu lagi berhadapan dengan masalah yang sering di timbulkan dengan sengaja.. dan akhirnya aku yang nampak bersalah.. aku yang nampak jahatnya... sebab tu la aku lebih rela memilih untuk mendiamkan diri..
tapi manusia biasalah... selagi bernama manusia... hurmmmm... tak pernah puas dengan apa yang ade... atau dalam erti kata lain.. tak mahu bersyukur... sebab tu lah... kadangkala tak paham ngan sikap mereka... lebih suka tengok orang lain menderita hanya kerana rasa jelez dengan apa yang die ade... semua orang ade rasa jeles... aku sendiri pon ade bile lihat orang lain dapat lebih dari kita... tapi tak perlu lah kite gunakan cara kotor untuk dapatkan apa yang kita nak... usaha dengan kemampuan kite... kalau setakat tu jer yang kite mampu.. terima je lah...
PROBLEM..!!!

tak semua orang akan bersimpati dengan masalah kite... dan jika ade orang yang sudi bersungguh-sungguh untuk bantu kite bile kite ade masalah... itu bermakna kite amat bermakna dalam hidup die... tak semua orang akan simpati... depan akan cakap... "aku kesian kat ko"... tapi sebenarnya dalam aty..  "do i care". dan jangan pula bile takde orang orang nak bantu kite.. kite akan menyalahkan orang sekeliling... tak semua orang paham problem kite... dan kite kena ingat orang lain pon ade masalah... tak semua orang akan bercerita masalah pada kite.... jadi tak perlulah kite buat judgement sendiri... 
LU PIKIR LA SENDIRI..!!!!
 arios..!!!


No comments:

Post a Comment